Hoe kan ik een formulier digitaal signeren

Hoe onderteken ik digitaal een formulier? Van contracten met werkgevers en verzekeraars tot contracten tussen bedrijven en particulieren. Rondt digitale processen direct af met Signhost

“Een handtekening zetten op documenten hoeft geen eeuwigheid te duren.”

Hoe onderteken ik digitaal

i

 

1: Papieren uploaden

Upload uw bestanden, selecteer de geadresseerde(n) en voeg optioneel een extra verificatiemethode (o.a. iDIN, iDEAL, itsme® of SMS TAN-code) toe.

 

2: Papieren versturen

U verstuurt uw papieren ter ondertekening via uw website, e-mail of API. De ontvanger kan direct aan de slag om het bestand te voorzien van een handtekening.
l

 

3: Signeren

De ondertekenaar ontvangt het verzoek, klikt op de link om het papieren te bekijken en een handtekening te zetten op mobiel, tablet of computer.
o

 

4: Bewijsschrift

Wij leggen het hele proces vast op een transactiebon waardoor u direct alle bewijskracht in handen heeft voor een rechtsgeldige transactie.

Gekwalificeerde elektronische handtekeningen

De gekwalificeerde elektronische handtekening is de meest betrouwbare vorm van digitaal ondertekenen. Het is de handtekening met een hoogste betrouwbaarheidsniveau volgens eIDAS. Entrust ondersteund met itsme® en Zeal ID twee makkelijke en toegankelijke vormen van gekwalificeerd elektronisch ondertekenen. Het enige wat de ondertekenaar hiervoor nodig heeft is een app.

rechtsgeldig

Alle functionaliteiten

In uw eigen huisstijl

Gebruik het eigen logo en de eigen huisstijl om de ondertekenomgeving en de email van het verzoek te stylen in de look & feel van uw organisatie.

Lees meer

Identiteitsverificatie

Geavanceerde identiteitsverificatie om een ondertekenaar zich te laten identificeren tijdens het tekenen. Maak onder andere gebruik van SMS, iDEAL, eHerkenning en iDIN.

Verstuur meerdere documenten

Verstuur meerdere documenten in één keer. De ondertekenaar kan zo snel alles tegelijk voorzien van een handtekening.

In uw eigen huisstijl

Gebruik het eigen logo en de eigen huisstijl om de ondertekenomgeving en de email van het verzoek te stylen in de look & feel van uw organisatie.

Lees meer

Dashboard

In één overzicht alle transacties die zijn verstuurd, ondertekend en afgewezen. Stuur automatisch een herinnering naar ondertekenaars die nog niet hebben gereageerd.

Invulbare documenten

Laat de ondertekenaar voor het zetten van een handtekening nog zaken invullen of aanvinken in de vooraf aangegeven invulbare velden.

API integratie

Wij leveren een eenvoudige API voor het direct integreren van een digitale handtekening in uw eigen applicatie.

Audittrail transactiebon

Bij iedere ondertekening krijgt de verzender een bewijs met de stappen van het ondertekenproces.

Service level agreement (SLA)

Sluit een service level agreement af boven onze normale voorwaarden en dienstverlening.

Gekwalificeerde elektronische handtekening

De QES is de meest betrouwbare vorm van de digitale ondertekening. Het is de handtekening met een hoogste betrouwbaarheidsniveau volgens eIDAS. 

Ondertekenen.nl ondersteund itsme® en Zeal ID als de mogelijkheden voor de QES die makkelijk en toegankelijk zijn via een app en voor de ondertekenaar geen kosten met zich meebrengen.

Webformulieren

Met Webformulieren wordt het mogelijk een ondertekenaar zelf een ondertekening te laten initiëren. Getekende stukken krijgt u automatisch per mail binnen, uw medewerkers hoeven niet meer in een tekstverwerker documenten aan te passen en uit te sturen.

Lees meer

Het Tekenboek

Ondertekenaars binnen de organisatie kunnen gebruik maken van het Tekenboek. Wanneer deze functie is geactiveerd worden alle tekenverzoeken naar een medewerker vanuit de organisatie op emailadres gebundeld in de portaalaccount van deze medewerker.

Lees meer

Meertalige ondertekenomgeving

Laat klanten of werknemers hun handtekening zetten in hun eigen taal! Zowel het uitnodigingsbericht als de ondertekenomgeving zelf zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Pools

Hoe onderteken ik digitaal, de voordelen

Geld besparen

Geen kosten meer voor papier, verwerking, opslag en versturen per post.

i

Sneller tekenen

Snel en gemakkelijk een verkoop sluiten en contracten afhandelen, via ons digitale platform.

f

Efficiënter werken

Voorkom fouten door handmatig invoeren en vereenvoudig uw digitale proces.

}

Tijd besparen

Niet meer wachten op papieren handtekeningen, maar rondt uw proces direct af.

Millieubesparend

Omdat u niet meer hoeft te printen en te scannen zorgt u ervoor dat er minder bomen worden gekapt!

Meer dan 2000 organisaties werken slimmer met Ondertekenen.nl

abn
roc tilburg
postnl
essent
aon
paribas
hu
total

De digitale handtekening GRATIS uitproberen?

Ga direct kosteloos en vrijblijvend aan de slag met het Go pakket!