Het Tekenboek

Ondertekenaars binnen de organisatie kunnen gebruik maken van het Tekenboek. Wanneer deze functie is geactiveerd worden alle tekenverzoeken naar een medewerker vanuit de organisatie op emailadres gebundeld in de portaalaccount van deze medewerker.

Een manager kan zo bijvoorbeeld alle contracten uitgezonden door de medewerkers bij het secretariaat tekenen. De manager kan zo op meerdere transacties in één keer akkoord geven, waarna deze als individuele documenten worden uitgestuurd richting bijv. nieuwe medewerkers en relaties.

tekenboek

Proces Tekenboek:

  • Dit is handig als één persoon vaak en/of veel documenten moet tekenen.
  • Via het dashboard kunnen alle openstaande verzoeken geopend worden.
  • De verzoeken worden in lijstvorm weergegeven, waar per document een akkoord of afwijzing gegeven kan worden.
  • Zodra alle verzoeken een akkoord of afwijzing hebben ontvangen kan het geheel in een keer ondertekend worden.

Voor portaal gebruikers:

  • Wij adviseren de documenten via “onderteken op locatie” aan te bieden.
  • De ontvangen transacties worden gegroepeerd op het dashboard.

De documenten worden op ontvangstdatum gesorteerd en kunnen afzonderlijk worden geopend ter inzage.

  • Na een succesvolle ondertekening krijgen de uitnodigende partij en de ondertekenaar(s) een kopie van de ondertekende documenten met daarop de digitale handtekening.
  • Naast het document krijgen alle partijen ook het transactiebewijs. Op dit transactiebewijs staan alle documentinteracties, en ook de verificatiedetails van alle ondertekenaars. Dit transactiebewijs is cryptografisch verbonden aan het originele document.
Digitaal ondertekenen met het Tekenboek uitproberen?
Plan een gratis demo in en we laten zien wat Ondertekenen.nl voor uw bedrijf kan betekenen.