Digitale handtekening voor overheidsinstellingen

“In plaats van meerdere documenten per post heen en weer te sturen voor een handtekening op papier, kan er nu ‘vanuit de luie stoel’ getekend worden via ondertekenen.nl. Niet alleen is dit voor de tekenende partij een service, ook de gemeente gaat een grote efficiencyslag maken, doordat er bespaard wordt op meerdere handelingen. ”
– Gemeente Ermelo

Bereken zelf
Probeer het gratis

Onze tevreden klanten overheidssector 

De voordelen van de digitale handtekening

Met de digitale handtekening bespaar je direct op kosten voor papier, handling en post. Daarnaast hoeft je nooit meer te wachten op retourzending. Niet in dagen, maar in minuten de digitale handtekening onder het contract. Vereenvoudig je administratie en voorkom het ‘print-scan-post-wacht-probleem’.

Bekijk de Case study van Gemeente Ermelo
Nationale Waarborg Case study

Uitleg

De overheidssector stapt over op digitaal ondertekenen​

Besparen

Direct kosten besparen

Vergrootglas

Geen zoektocht naar papier

Stopwatch

Tekenen in 3 minuten

Juridisch rechtsgeldig

Juridisch rechtsgeldig

Leaf

Goed voor het milieu

Aarde

Internationaal

Wordt er binnen uw organisatie nog steeds elk document op papier ondertekend? Met het printen, scannen of per post versturen van contracten bent u veel extra tijd kwijt. Ook digitaal kunt u tegenwoordig aan de wet- en regelgeving voldoen om contracten te ondertekenen. Veel van onze klanten ervaren al de voordelen.

Klantbeoordelingen

Ondertekenen.nl krijgt een gemiddelde beoordeling van 8.7 uit 10 op een totaal van 45 reviews

Eenvoudig aan de slag

Flex workflow

Flexibele workflow

Digitaal ondertekenen kan eenvoudig via sms, krabbel, iDeal, DigiD, PKI of eHerkenning. Meerdere ondertekenaars zijn mogelijk en u bepaalt zelf de plaats van de handtekening in het document. De ondertekenaar kan via touch en zonder installatie van aanvullende software eenvoudig op zijn mobiel, laptop, desktop of tablet ondertekenen.

Rechtsgeldig

Rechtsgeldig

Met onze dienst verzamelt u de juiste bewijslast. Per getekend document ontvangt u een transactiebon met een audit trail van de stappen in het ondertekenproces. Wij ondertekenen de documenten met een onafhankelijk tijdstempel. De handtekening voldoet aan de vereisten voor de geavanceerde elektronische handtekening, conform artikel 3:15a BW.

Eenvoudige integratie

Eenvoudige integratie

Direct van start vanuit ons portaal of eenvoudig via onze API-webservice uw applicatie integreren? Signhost integreert met elk proces of systeem waar een document gegenereerd wordt. Ondertekenen kan vanaf uw eigen website of door een ondertekenverzoek per e-mail te versturen. Een ondertekenverzoek kan op maat en in de juiste huisstijl worden opgemaakt.

Bekijk de rondleiding

Verstuur vandaag nog je eerste ondertekenverzoek!

Gratis proefversie