Rondleiding Ondertekenen.nl Eenvoudig en rechtsgeldig documenten ondertekenen

Direct documenten digitaal ondertekenen

Ondertekenen.nl is een online dienst waarmee u eenvoudig documenten kunt laten ondertekenen. Voorkom onnodig printen, scannen, faxen, gegevens overtypen en post versturen. Verlies geen tijd met wachten op een papieren handtekening. Het kan sneller, goedkoper en gebruikersvriendelijker.Het plaatsen van een digitale handtekening werkt eenvoudig via een webportaal of als een API-webservice gekoppeld aan uw eigen back-officesysteem.

Digitale bewijslast

Digitale bewijslast

Elk document is digitaal getekend met een tijdstempel en PKI-encryptie. In elke PDF-reader is de handtekening eenvoudig te verifiëren en kan deze niet aangepast worden. Een geldige handtekening toont in PDF-reader een groene vink.Met Signhost creëren we bij elk getekend document een transactiebewijs. In het transactiebewijs staat het hele bewijs van het ondertekenproces, zoals de digitale handtekening, eventuele aanvullende verificatiebewijzen en wie welk document heeft ondertekend, op welk tijdstip en via welk IP-adres.Na het ondertekenproces is Signhost geen partij meer tijdens een mogelijk dispuut. U beschikt over de getekende documenten en het transactiebewijs voor de juiste bewijslast. Na het ondertekenproces verwijderen wij de documenten van onze servers en is er geen onnodige opslag van documenten noodzakelijk.Signhost voldoet aan de vereisten voor de geavanceerde elektronische handtekening, conform artikel 3:15a BW en de Europese EC/1999/93 richtlijn voor digitale handtekeningen (ETSI 102 042 – geavanceerde digitale handtekening).

Integratie en personalisatie

Met Ondertekenen.nl is het eenvoudig om te integreren met elk proces of systeem waar een document gegenereerd wordt. Via onze API-integratie kunnen gebruikers een ondertekenverzoek versturen vanuit hun eigen document-, offerte-, crm-, financiële of andere standaard of maatwerksystemen. Wij leveren voorbeeldcode en in veel gevallen maakt de ontwikkelaar al binnen een dag de eerste ondertekentransactie.De ondertekenaar hoeft geen aanvullende software te installeren voor het ondertekenen van de documenten. Het ondertekenen kan eenvoudig aangepast worden door eigen logo’s, merk en berichten aan te passen. Wij leveren professionele project- en ontwikkelondersteuning om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk van start kunt met het digitaal ondertekenen van uw documenten.

Integratie
Rapportage en beheer

Rapportage en beheer

Via een dashboard heeft u een duidelijk overzicht van de openstaande transacties en transacties die succesvol zijn afgerond. Stuur automatisch een herinnering naar ondertekenaars die nog niet hebben gereageerd.Onze rapportage geeft een overzicht van de transacties die gedaan zijn, de ondertekenaars en wanneer de ondertekenverzoeken verzonden zijn. Alles om het ondertekenproces volledig te beheren en snel af te kunnen ronden.

Flexibele workflow

Het juiste ondertekenproces is afhankelijk van de doelgroep, risico van de transactie en gewenste workflow. Ondertekenen.nl geeft de mogelijkheid om het ondertekenproces volledig aan te passen aan uw digitale proces en wensen.Digitaal ondertekenen kan vanaf uw eigen website of door een ondertekenverzoek per e-mail te versturen. Een ondertekenverzoek kan op maat en in de juiste huisstijl worden opgemaakt.Bepaal eenvoudig het aantal ondertekenaars per document en de volgorde van ondertekening. Het verzamelen van de handtekening kan met een eenvoudige click of met een krabbel op elke willekeurige desktop, tablet of mobiele telefoon. Ondertekenen.nl is internationaal te gebruiken en ondersteunt de Engelse, Duitse, Nederlandse, Franse, Spaanse en Italiaanse taal.De locatie van de handtekening bepaalt u zelf. Geef eenvoudig aan op welke locatie in het document u de handtekening geplaatst wilt hebben.Wij ondersteunen diverse methoden om de identiteit van de ondertekenaar te verifiëren. U bepaalt zelf welke voor u van belang zijn in het kader van de bewijslast van de digitale handtekening. Verificatie kan onder meer via e-mail, IP, sms, iDeal, en de authenticatiemiddelen van derden zoals PKI, DigiD of eHerkenning.

Flexibele workflow

Verstuur vandaag nog je eerste ondertekenverzoek!

Probeer het gratis