Digitaal ondertekenen met iDIN

“Met iDIN is zogeheten identiteitsfraude niet meer mogelijk”
Jeroen Stoop, directeur Makelaarsland

Digitaal ondertekenen en online identificatie met iDIN

Naast identiteitsmethodes als SMS, iDEAL en DigiD is de nieuwe methode, iDIN, vanaf nu voor al onze klanten beschikbaar. iDIN is een nieuwe dienst van banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren, met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank. Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen omdat hij zich bij het openen van een bankrekening al heeft gelegitimeerd bij de desbetreffende bank. Alle banken doen mee, dus er is direct een landelijke dekking van een betrouwbare digitale identiteit voor miljoenen consumenten.

Zo werkt ondertekenen iDIN

Nieuwe mogelijkheden digitale handtekening

Het gebruik van iDIN als identificatiemethode bij ons ondertekenproces biedt nieuwe mogelijkheden. Niet alleen verbetert het de bewijskracht, ook eventuele aanvullende verplichtingen in je proces voor identiteitsvaststelling zijn hierdoor niet meer nodig. De fysieke identiteitsvaststelling of het uploaden van een kopie legitimatie behoort hiermee tot de verleden tijd. Alles direct in één proces afgehandeld met Ondertekenen.nl.

Voordelen

  • Identiteitszekerheid
    Geeft zekerheid over de identiteit van uw klant.
  • Direct en veilig
    Direct te gebruiken door miljoenen klanten op uw website met de vertrouwde en veilige inlogmethode van hun eigen bank. De Consumentenbond heeft iDIN uitgeprobeerd bij de Belastingdienst en stelt vast dat het veilig is en makkelijk, intuïtief en snel werkt.
  • Conversieverhogend
    Biedt de mogelijkheid tot het aanbieden van nieuwe online diensten en stelt persoonlijke gegevens van uw klant beschikbaar.
  • Fraudebeschermend
    Geeft uw bedrijf bescherming tegen identiteitsfraude door fraudemonitoring van de banken.

Plan hieronder uw demo in!